Una mica d'història
Els origens de Girona es remunten a la època de dominació romana de la península ibèrica quan aquests fondaren Gerunda. L'ocupació musulmana també l'afectà, però durà poc degut a la seva proximitat amb l'imperi carolingi. Més tard, la ciutat es convertí en capital del Comtat de Girona, i la època de màxim explendor de la comunitat jueva, amb el seu call que avui en dia és un dels més ben conservats d'Europa. Durant els segles XVII i XVIII, va patir nombrossos atacs de les tropes franceses, dins de les diferentes guerres europees d'aquells temps.
El seu patrimoni històric
Aquestes cases construïdes al llarg dels segles al costat del riu ofereixen una imatge magnífica d'una petita ciutat mediterrània. Totes les façanes estan pintades seguint la paleta cromàtica cofnerida pel pintor gironès Narcís Comadira.
Pasat el pont, ben aprop hi ha la Plaça de la Independència, en referència a la Guerra del francès. Situada al barri del Mercadal, té un caire vuicentista envoltat d'edificis neoclàssics i porxades als baixos. Al centre de la plaça, una estàtua dedicada als defensors de la ciutat gironina durant els setges de 1808 i 1809.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.