Amsterdam (II): La Heineken Experience

Encara que ja sabem que és un lloc d'autopromoció de la pròpia marca, entrem en el Museu Heineken, situada en l'antiga fàbrica de cervesa, on t'ensenyen la història de la marca i de com es fabrica la seva cervesa, de manera interactiva per diferents sales. A l'entrada, al carrer, una petita festa amb música, celebrant la vinguda de Sant Nicolau (que és el dia 6 de desembre)...



Comprem les entrades (a 15,00€), i ens donen una polsera, naturalment verda amb la marca, i dos petits botons que et donen dret a dos consumicions al final de la visita. Deixem els abrics i bosses, i comencem a introduir-nos en aquest món cerveser...



La història comença l'any 1863, quan Gerard Adriaan Heineken comprà una cerveseria poca rentable, situada en el centre d'Amsterdam... tot explicat per un video introductori. Abans de pujar les escales, a la planta de dalt, es pot fer una foto amb la gent que vas, simulant ser l'etiqueta de la botella...





A continuació, t'expliquen la història de la família Heineken...













Després, t'expliquen els ingredients de la cervesa, i pots provar alguns dels productes originals...




Seguidament entrem en el cor de la cerveseria, en la sala de producció i fermentació...









Seguidament, l'estable, on hi ha els cavalls i carruatges, que feien la distribució dels barrils per tot arreu...

Després d'uns minuts de cua, entrem en una sala, on en quatre dimensions, es realitza la simulació de que ets el líquid de la cervesa, i els diferents passos de la creació, fins arribar a embotellar-te, repartir-la i fins que algú es beu la refrescant cervesa...

Sortim, i degustem un primer got de cervesa, al voltant de dues barres en forma de l'estrella vermella, tant identificativa de la marca. Aquesta estrella data d'inicis del segle XIV i és un dels símbols més antics i misteriosos en la història de la fabricació de la cervesa. Es diu que els antics cervesers ficaven el símbol perdurable de la estrella sobre els seus barrils per a protegir el producte i garantir la seva qualitat. Les cinc puntes de l'estrella simbolitzaven l'aigua, el foc, el vent i l'aigua, amb la cinquena punta representant l'element desconegut que els cervesers creien que era màgic...


Una sala, rodejat d'àmplies pantalles, et permet fer un descans si es vol, i seguidament encarregar una botella personalitzada amb algun lema, nom, o qualsevol altra idea que es tingui (pagues 5€ i per VISA), que et donaran a la botiga de la sortida...


Després de passar per una sala dedicada a James Bond, s'arriba a un altra d'interactiva on pots fer-te fotos i vídeos (a l'estil karaoke), i posteriorment enviar-te els mateixos, a una direcció d'email, on poder-lo veure, una vegada arribes a casa...



A continuació, es pot veure l'evolució de les botelles verdes que ha tingut la marca, fins un dels últims productes estrella, com és el barril de 5 litres, que pots comprar en els supermercats...




Una sala "futurista" on pots seure i veure els diferents anuncis publicitaris que ha fet la Heineken durant els últims anys...




Passem per la Galeria Heineken, on es pot veure diferents cartells relacionats amb la marca...




I en la Heineken Sports, es pot veure el patrocini de la marca holandesa en el món del futbol, mitjançant equips i en les competicions europees...



Finalment, la última parada, el World Bar, on et prens les dos consumicions que tens dret, en un gran bar, tot ple de gent, i on es serveixen centenars de canyes Heineken...


Acabades les dues rondes, passem per la botiga i a recollir els abrics, i seguir coneixent una mica més la ciutat... Després de voltar una mica, trobem a pocs minuts de l'hotel, un restaurant català, i decidim entrar, i entre altres coses, ens demanem una bona llesca de pa amb tomaca, veritablement estava bonissima.

Encara es aviat, i ens apropem al Barri Vermell, però la pluja apareix durant aquesta nit, i passem ràpidament... fins que tornem a l'hotel, uns més mullats que els altres, que ja hem matinat prou, i toca descansar unes horetes...

Reaccions:

0 comentaris :

Publica un comentari a l'entrada