Resum de viatges i sortides durant el 2013

Hem deixat l'any 2013, i és un bon moment per a fer el resum del què hem vist i els llocs per on hem estat, molts dels quals encara no hem publicat i que estan en llista d'espera per a explicar-vos-ho. Ha sigut un any bastant tranquil, amb uns primers i últims mesos sense grans sortides, on hem visitat principalment diverses bodegues i cellers de Catalunya i de la Rioja, així com redescobrir el modernisme català.

Viatges i sortides mes a mes

Gener - L'any el van iniciar fent una ruta a peu per Graugés, en la comarca del Berguedà, per a cremar els torrons i els menjars del Nadal.

Febrer - Un mes amb diverses excursions a peu pels voltants de Barcelona, com al Castell de la Pera, per la Roca del Vallés i Llinars del Vallés.

Març - El cap de setmana del 15 al 17 de març, tingué lloc a l'Espluga de Francolí la XVII edició de la Trobada d'Armats de les Comarques de Tarragona, que aplegà fins a 19 colles arribades de diferents indrets. El diumenge, 17, vam poder veure la desfilada de les diverses agrupacions, amb més de 600 armats i les seves bandes de música.

Abans d'acabar el mes, vam marxar cap a Milà, on vam visitar la capital de la Llombardia, així com Bergamo i la zona del llac de Como.

Abril - A mitjan mes d'abril, ens arribarem a Sitges per visitar la Casa Bacardí, que es pot trobar en l'històric Mercat Vell, en el casc antic de Sitges, al costat de l'Ajuntament.

I per Sant Jordi, aprofitant la jornada de portes obertes, entrem en la Casa de la Ciutat, l'ajuntament de Barcelona.

Maig - Com cada any, Girona acull durant el maig el Festival Girona, Temps de Flors, l'esdeveniment més internacional de la ciutat. Aprofitant que l'Alta Velocitat havia arribat fa poc a Girona, va ser una bona excusa per aprofitar aquesta circumstància i visitar un cop més el patrimoni monumental i històric de Girona, i aquest cop, a través de les flors i de l'art.

Coincidint amb la Segona Pàsqua, vam visitar durant un cap de setmana llarg a La Rioja Alta, on es concentra una gran quantitat de bodegues vinícoles i un important patrimoni cultural, al ser durant l'època medieval un lloc fronterís entre els regnes de Navarra i de Castella, i formar part del Camí de Sant Jaume.

I encara vam tenir temps, abans d'acabar el mes per a fer una excursió a peu pels voltants de Castellcir, on vam visitar les restes del Castell de Popa.

Juny - Cada primer dissabte de mes, Mataró i Argentona organitzen la Ruta Puig i Cadafalch. Així, el dia 1, vam fer aquesta ruta que compren la visita guiada a bona part de l'obra arquitectònica, sobretot dels primers anys, de Josep Puig i Cadafalch va realitzar en la seva ciutat natal, Mataró, i a la població veïna on estiuejava, Argentona.

A mitjan mes, vam fer una nova excursió per Bigues i Riells, en la comarca del Vallès Oriental, on vam fer la ruta de Sant Miquel del Fai, que ens portà per la vall de Riells, fins a l'estret replà del Fai i la gran cascada del Tenes.

Juliol - Es un mes on vam dedicar algun dels caps de setmana a la platja, i aprofitant algun dels llocs, visitem la Vil·la Romana dels Ametllers, de Tossa de Mar, i el jardí botànic de Marimurtra, a Blanes.

Agost - Va arribar les vacances d'estiu i abans de fer el gran viatge de l'any, vam aprofitar uns dies per fer una mica més d'enoturisme, i concretament per la comarca del Priorat, i visitar entre altres els cellers de Capçanes, de Falset i de Buil&Giné. També vam apropar-nos al Castell-monestir d'Escornalbou, que ja el coneixiem, però que va tenir l'afegitó aquest cop de visitar la seva planta noble, espai que estava tancat anys enrere.

El gran viatge de l'any el vam fer per quatre països - Finlàndia, Estònia, Letònia i Lituània -, durant deu dies, a través de les seves capitals respectives: Helsinki, Tallinn, Riga i Vilnius.

Setembre - El novè mes de l'any va estar dedicat gairebé al modernisme amb les visites a l'Institut Pere Mata de Reus, l'Hotel Espanya de Barcelona, la Casa Batlló i un petit itinerari pels carrers de Figaró-Montmany, on vam veure les torres modernistes i noucentistes que la burgesia catalana va construir, al triar el Figaró com a lloc d'estiueig a principis del segle XX.

I aprofitant les jornades de portes obertes, durant les festes de la Mercè de Barcelona, vam entrar en el Palau de la Mercè, actual seu de la Capitania General de Catalunya, el Born Centre Cultural, amb les restes descobertes, sota l'antic mercat del Born, de la Barcelona del 1714, i per últim, la planta basilical de la Sagrada Família.

El dia 28 vam acudir a l'entrega dels Premis Bloc Catalunya 2013, que es va celebrar a Granollers. Vam participar per primer cop aquest any en aquests premis que organitza anualment l'associació STIC.CAT (Societat de Tecnologia i Coneixement), en la categoria de Turisme i Viatges, i gràcies als vots de la gent que ens segueix, vam aconseguir ser un dels cinc finalistes. Finalment, el premi el va guanyar el bloc R@conets.

I per acabar el mes, coincidint amb les Jornades Europees del Patrimoni, visitem la Casa Alegre de Sagrera de Terrassa.

Octubre - Durant aquest mes, visitem únicament el Palau de Cal Mercader, ubicat en el Parc que porta el mateix nom, en Cornellà de Llobregat. Els diumenges es poden visitar gratuïtament, amb reserva prèvia, la seva planta noble, un conjunt harmònic d'espais decorats segons tendències i estils diferents, des del menjador familiar fins al saló de ball decorat amb motius àrabs, que ens permet traslladar a la forma on vivia la burgesia catalana a finals del segle XIX i inicis del segle XX.

Novembre -

Desembre - I en plenes festes nadalenques, visitem el celler modernista de Sant Cugat del Vallès, obra de César Martinell, i obert des de fa poc al públic, i acabem l'any, el dia 31, visitant un altre celler; aquest cop el de l'Espluga de Francolí, que l'escriptor Àngel Guimerà el denominà com la Catedral del Vi, i que acull el Museu del Vi, i les restes del castell dels Llorac de Solivella.

Sobre el bloc

Fins a 63 entrades vam escriure finalment durant el 2013, una mica més d'una per setmana. Segons les dades que proporciona Google Analytics, hem rebut gairebé 11.000 visites, concretament 10.987, de les quals han visitat 20.462 pàgines del bloc.

L'entrada més vista ha sigut la dedicada al Monestir de Sant Martí del Canigó, que vam publicar el 2012, amb 474 visites. I de les publicades durant el 2013, ha sigut l'entrada general de Praga, amb 240 visites.