Un parell de dies per la Costa Brava

El passat Nadal ens havien regalat una caixa de Dakota Box, i finalment el vam aprofitar per anar a Begur el passat 1 de juny. Concretament vam triar l'Hotel Galena Mas Comangau, que incloia una nit en habitació doble en règim de mitja pensió.

L'Hotel està ubicat en una masia, totalment restaurada, del segle XVII, que apunta a la Serralada de les Gavarres, a 400m del centre històric de la ciutat, uns 10 minuts caminant, i a pocs minuts, en cotxe, de cales i platges tan emblemàtiques com Sa Tuna, Tamariu o Sa Riera. Les habitacions són exteriors, i estan situades al voltant de la casa principal, en espais com l'antiga bodega o el graner de masia. De pedra, l'habitació que ens tocà era una mica petita, però igualment còmoda per passar-hi una nit.

Disposa tant d'aparcament exterior com interior, i té zona wifi per a totes les seves instal·lacions. Hi ha amplis i còmodes espais de descans, en salons molt macos...

... i el restaurant de la Masia disposa de dues sales menjadors, una sala principal amb xemeneia de pedra, que dóna accés a un altre sala més petita i a una petita terrassa, amb boniques vistes a la vall.

A Begur ja havíem estat, tres anys abans en una ruta de 4 dies per l'Empordà, però només havíem visitat la part del castell i alguna de les seves cales, explicat en el seu moment en aquesta entrada. Abans d'endinsar-nos en el centre històric de Begur, donem un tomb per Tamariu, un antic assentament de pescadors, situat a uns 5km de Begur. La seva badia principal, està formada per tres petites platges, i un camí de ronda recorre el seu perímetre per la costa.

Dinem al mateix centre de Begur, i després de menjar, fem la ruta indiana, i és que Begur disposa d'una sèrie de cases indianes datades entre els anys 1860 i 1867. En aquella època la quarta part de la població -500 homes joves i aventurers- se n'havien anat a 'fer les Amèriques', i alguns d'ells van tornar després de molts anys, carregats de diners, i van fer-se construir magnífics edificis, així com invertir en la indústria surera i corallera locals.

Com encara és aviat, posteriorment ens apropem a la platja de Sa Riera, una de les més grans de Begur, amb uns 300 metres de llargada) i la més propera al poble. Sa Riera rep el seu nom d'un torrent que divideix la platja en dues meitats. La seva situació geogràfica és excel·lent: a la dreta, té l'arrecerada cala des Port des Pi i, a l'esquerra, la cala del Rei. Des d'aquesta última i pel camí de ronda, es pot arribar, tot passejant, a l'Illa Roja i les platges del Racó i de Pals.

Tornem a l'hotel, on tenim el sopar inclós, i on mengem molt bé. A l'endemà, un cop esmorzats -l'esmorzar és tipus bufet i bastant complet-, fem una aturada ràpida per Palamós, per arribar-nos després a S'Agaró, una urbanització construïda en estil noucentista per Rafael Masó i Valentí, encarregada per l'industrial gironí Josep Ensesa i Pujades, l'any 1916.

Però abans de conèixer la urbanització, donem una volta per la platja de Sant Pol, que es troba al costat mateix de S'Agaró, que té un passeig marítim que destaca pel seu conjunt modernista i noucentista de cases d'estiueig.

Seguidament, entrem en la urbanització de S'Agaró, passant a l'anada pel seu camí de ronda que enllaça des de la mateixa platja de Sant Pol fins a la Cala Sa Conca. El retorn el fem per dins de la urbanització, admirant tant en la ruta d'anada com la de retornada, les majestuoses cases construïdes.